דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: אתם שואלים, התשובות בפנים 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2126 פעמים ]

גישור גירושין הופכת להיות אפשרות נפוצה מאוד עבור אנשים הרוצים לסיים את הנישואים שלהם בצורה מכובדת, שקטה וידידותית. להלן כמה תשובות לשאלות נפוצות בנושא, שיכולות לעזור לאנשים השוקלים את ההליכה לגישור.

 

מהו גישור גירושין, וכיצד הוא שונה מבוררות?

גישור גירושין הנו תהליך אשר במסגרתו זוגות הרוצים לפרק את נישואיהם מנסים לנהל משא ומתן כדי להגיע להסכם גירושין המקובל על שניהם, בעזרתו של צד שלישי נייטרלי: המגשר. המגשר עוזר לבני הזוג לתקשר ולנהל משא ומתן אך איננו מקבל שום החלטה במקומם. גישור גירושין ובוררות הם שניהם תהליכים המערבים צד שלישי נייטרלי שאיננו שופט בבית המשפט. בגישור, לצד הנייטרלי אין כל כוח להחליט החלטות ללא הסכמתם של שני הצדדים. בבוררות, הצד הנייטרלי (הבורר), מקשיב לעובדות ומחליט בעצמו מה "פסק הדין", בדיוק כמו ששופט יעשה. על אף ששני הצדדים יכולים להציד ראיות ולטעון טיעונים, אין להם מילה בהחלטה הסופית.

 

האם גישור גירושין עדיף על פני הליכה לבית המשפט, ואם כן, מדוע?

השימוש בגישור גירושין כדי לנהל תהליך גירושין לוקח כמעט תמיד פחות זמן, עולה פחות, ומסתיים בהסכם סולידי יותר מאשר כאשר משתמשים בעורך דין לענייני גירושין שלוקח את המקרה לבית המשפט. אם אתם עומדים להשאר בקשר עם הצד השני ולהמשיך לנהל איתו יחסים כלשהם, כמו למשל במקרה שיש לכם ילדים משותפים, גישור גירושין יכול לעזור לכם לשפר את התקשורת ביניכם ולהפוך את היחסים העתידיים שלכם למעט קלים יותר. אולם, לזוגות מסויימים עלול להיות קשה יותר לנהל משא ומתן ישיר ביניהם, אפילו באמצעות מגשר- בין אם זה בגלל בעיות חריפות ביחסים (כמו למשל במקרים של אלימות פיזית או ניצול), ובין אם זה משום שאחד מבני הזוג אינו מעוניין בגישור. מסיבה זו, כדאי לאנשים מסויימים לשכור גם את שרותיו של עורך דין לענייני גירושין, שילווה אותם במהלך גישור גירושין ויסייע להם לשמור על האינטרסים שלהם. רבים מהאנשים אשר עוברים גישור גירושין מוצאים את זה קל יותר לעבוד עם עורך דין שיכול להציע להם ייעוץ חוקי ולעבור על ההסכמים לפני שלב החתימה הסופית.

 

כיצד בני זוג העוברים גישור גירושין יכולים להגן על זכויותיהם המשפטיות?

משום שגירושין מעלים שאלות בנושאים חוקיים, כל האנשים העוברים גירושין צריכים לדעת את כל זכויותיהם החוקיות לפני שהם חותמים על ההסכם הסופי. דרך אחת בה ניתן לעשות זאת היא לעבוד ביחד עם עורך דין מייעץ אשר מכיר ומבין את תחום הגירושין ואת התחום של גישור גירושין. האפשרות השנייה היא עריכת מחקר חוקי עצמאי. הדבר הטוב ביותר הוא לערוך את המחקר הזה מקדם ככל האפשר בתהליך הגירושין, ולערוך מחקר נוסף לפני החתימה על ההסכם הסופי שינוסח במהלך הגישור.

 

האם המגשר נפגש עם שני בני הזוג ביחד או עם כל אחד מהם לחוד?

התשובה לשאלה זו תלויה ביחסים בין בני הזוג העוברים גירושין, ובמסוגלות שלהם לשבת באותו החדר ולנהל דיון מכובד. במקרים מסויימים, גישור גירושין יערך כך שהמגשר ישב בנפרד עם כל אחד מהצדדים, ויתפקד כמעין מתווך. במקרים אחרים, בהם בני הזוג יכולים לנהל משא ומתן שקט, יערכו פגישות משותפות בהן שני הצדדים יהיו נוכחים, והתקשורת תהיה ישירה יותר. יכולים להיות יתרונות וחסרונות לכל אחת מהגישות, תלוי בנסיבות האישיות של כל מקרה. זהו נושא שבני זוג הפונים לכיוון גישור גירושין צריכים לבדוק ביחד עם המגשר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב